loading...
کــــــــآفــــــه چــــــــآوشــــــــــــــــــی . . .
آخرین ارسال های انجمن

درد ِ حسادت یا دخالت ؟ مشخص نیست !
چرا چاوشی باید کنسرت بدهد؟
یادداشت
موسیقی فارس - مهرشاد انصاری : سخت است باور اینکه چطور  یک خواننده ؛ بدون کنسرت و فروختن بلیط های آن چنانی و برگزارکردن تاپ شوهای مختلف در هر اجرا و کنسرتش ، کلی جایزه ی مختلف موسیقی دریافت کند و به این درجه از شهرت و محبوبیت می رسد!
موضوع این بحث و یادداشت هم باز مربوط می شود به جوانی اصالتا جنوبی که یازده سال پیش ، با سبکی جدید و صدایی خاص وارد بازار موسیقی پاپ شد و با یک بیت شعر و یک ملودی خاص و معروف گفت : الهی سقف آرزوت خراب بشه روی سرت !
صدایی که اگرچه به قول خیلی از همکاران، منتقدان و حتی مسیولان ، خش دار و تلخ و غمگین بود و هیچ وسعتی هم نداشت ، اما توانست بدون هیچ اغراقی ، نفر اول ِ تمام خواننده های موسیقی پاپ امروز باشد و حسادت ها برانگیزد و در دل همه کس به راحتی جا باز کند حتی خیلی از موسیقی دانان و همکاران و پیشکسوتان خودش !
این صدا که به باور خیلی ها و از سر حسادت  به درد خوانندگی نمی خورد ، در عرض یک سال با ورودش به بازار موسیقی ، چنان غوغایی به پا کرد که همه با ولع تمام منتظر دیدن عکسی از صاحبش بودند تا ببینند خالق این صدا و موسیقی کسیت!
گرچه این صدا هم مثل صاحبش بدون حاشیه بود و آنقدر بدون حاشیه که ، هیچوقت نخواست خودنمایی کند و با گرفتن پول های آن چنانی برای کنسرت و دعوت کردن مهمان های معروف در کنسرت،  خودش و شهرتش را به رخ کسی بکشد ، اما معلوم نیست چرا دشمنی ها با این آدم بی حاشیه ، خوش قلب دوست داشتنی تمامی ندارد.
حقیقت این است که محسن چاووشی در واقع تنها با آلبوم دادن و تک آهنگ کار کردن ، خودش را به این قله شهرت رسانده است و فعلا نیازی نمی بیند که کنسرت برگزار کند.
چاووشی امروز در نقطه ای از این قله موسیقی ایران قرار گرفته ؛ که نه خودش نیازی به برگزاری کنسرت می بینید برای عواید مالی و نه شرکت ها و تهیه کننده های پخش آلبوم موسیقی هراسی  برای کار کردن با این خواننده دارند .
نام محسن چاووشی اینقدر خوش سابقه و دلرباست ، که هر شرکت پخش و اسپانسری با جان و دل برای خریدن آلبوم هایش اعلام آمادگی کند و مطمئن باشد سودی که در فروش آلبوم های این خواننده وجود دارد ؛ به اندازه ای است که جوابگوی سرمایه گذاری اش باشد ، حتی بیشتر از سود کنسرت های بعضی از دوستان همیشه معترض !
چاووشی که این روزها پرچم دار رکورد فروش آلبوم های موسیقی پاپ بعد از شادمهر عقیلی و سعید شهروز شده است ، بارها اعلام کرده که تمایلی به برگزاری کنسرت ندارد وبه گفته  خودش با این وضعیت سالن ها و صداها و امکانات ، دوست ندارد کنسرت بدهد، با این حال باز هم گوشه و کنایه های همکاران و بعضی از اهالی موسیقی و حتی گاهی هوادارانش که البته اصرار هواداران از عشق است نه از روی غرض و بد دلی و حسادت ، اما دل نازک محسن را که هیچ ، گاهی دل هوادارن و همکارانش را نیز به درد می آورد !
اصلا مشخص نیست کنسرت ندادن چاووشی که کل دوران فعالیت هنری اش را بدون دغدغه گذارنده است و سرش به کار - زندگی خودش گرم است چرا  دغدغه روحی و فکری و رقابتی بعضی از خوانندگان و همکارانش شده است و واقعا چرا اینقدر نیش  و کنایه می زنند که محسن اگر صدا داشت و صدایش مال خودش بود قطعا کنسرت برگزار می کرد!
اینجا چند دیدگاه مطرح می شود :
1 . اینکه محسن چاووشی اینقدر محبوب ، خوش سابقه و خوش نام هست و هوادار دارد و هوادارانش را با آثارش راضی نگه داشته ، که فعلا نیازی به شبیه همه بودن نمی بیند و ترجیح می دهد همین طور خاص بماند و تکراری نباشد.
2. اینکه چاووشی برنامه ای خاص برای شروع و برگزاری کنسرت هایش دارد که وقت این برنامه  خاص هنوز نرسیده است ، که این دیدگاه خیلی نزدیک به عقل و قابل پیش بینی تر است.
3. و سوم اینکه اصلا صدای محسن چاووشی مال خودش نیست وداستان دقیقا همان طوری است که همه  اساتید می فرمایند ، که اگر فرض را بر این بگیریم این جای داستان یک سوال جالب انگیز مطرح می شود و آن سوال این است که : حالا که به قول شما محسن ضعیف است و قدرت کنسرت ندارد ، چرا این قضیه  کنسرت او اینقدر به دیگران فشار می آورد و برای همه مهم شده است؟
درست است که در زندگی آدم های مطرح  ، حاشیه و حسادت و رقابت همیشه وجود داشته و دارد ، اما گاهی وقت ها هنرمند که ذاتا دل نازک هم است ، با این که سکوت اختیار کرده ؛ بالاخره یک روز از این همه داستان و حرف و حدیث ِ هر روزه ؛ به ستوه  می آید و کلافه می شود و مابقی ماجرا!
پس به نظر می آید خیلی بهتر است اگر هرکس سرش به زندگی خودش - هنر خودش – و کار خودش باشد و اینقدر دنبال حاشیه نباشیم و با حاشیه سازی بستر این دلخوری های منجر به کوچ را فراهم نکنیم

ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط kimi در تاریخ 1393/06/12 و 12:59 دقیقه ارسال شده است

پیشنهاد یه جای باحال
همگردی شکلک


کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    نظرتون در مورد آلبوم یه شاخه نیلوفر؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 44
  • کل نظرات : 6
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 41
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 45
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 48
  • بازدید ماه : 46
  • بازدید سال : 143
  • بازدید کلی : 2,820
  • کدهای اختصاصی
    دیگر امکانات کافه چاوشی

       ســــــــلام

      خیلی خوش اومدید.

      یه چاوشیستم و به

      عشق چاوشی این وبو

      درست کردم.

      دوسدارم اونایی که چندان

      چاوشی رو نمیشناسن

      اینجا باکاراش آشنا بشن.

      خداکنه بتونم خوب

      انجامش بدم.

     تصاوير زيباسازی وبلاگ،قالب وبلاگ،خدمات وبلاگ نويسان،آپلودعكس، كد موسيقی، روزگذر دات كام http://roozgozar.com

    نویسنده کافه چاوشی
        چــــــــــــــــآوشــــــی

    کــــــــــــــــــــــآفه چـــــــــآوشــــــــــــی

    تصاوير جديد زيباسازی وبلاگ , سايت پيچك » بخش تصاوير زيباسازی » سری هفتم www.pichak.net كليك كنيد

    تصاوير جديد زيباسازی وبلاگ , سايت پيچك » بخش تصاوير زيباسازی » سری هفتم www.pichak.net كليك كنيد

    تصاوير جديد زيباسازی وبلاگ , سايت پيچك » بخش تصاوير زيباسازی » سری هفتم www.pichak.net كليك كنيد